CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Jumaat, 7 November 2008

nasyid muslimat aurat?

"ust, bukan ke suara kami bila bernasyid dipertontonkan muslimin,dikira aurat?"
"Dlam belajar takpe...dibolehkan.." balas pensyarahku.

Kepada sahabt-sahabat, teman-teman yang melayari blog saya, atau kawan-kawan yang sekelas dengAn saya, yang ditakdirkan utk kita sama-sama bernasyid(tapi saya "escape") saya mohon maaf kerana telah menyusahkan kalian. Sepatutnya, utk majlis hari kejadian, saya diamanahkan untuk menjadi pengerusi, tapi, saya di "asyikkan" dengan perjumpaan anak-anak kelantan tidak jauh dari tempat kejadian.Mohon maaf pada ustaz. Markah nasyeed semuanya 20 markah. Kalau siapa yang tak menyertai nasyid, akan dipotong markah.
Selepas kjadian, saya pergi jumpa dengan ustaz, dan mohon maaf apa yang saya lakukan. Sya lari dari majlis itu secara spontan apabila saya berasa amat tidak selesa dengan majlis itu. Mungkin kasar ayat saya, tapi, hati saya meronta apabial melihat sahabiah2 yang mendendangkn nasyid arab disakiskan oleh ikhwah. Sebelum kami berlatih nasyid, ana dah nyatakn pendirian pada sahabt2, tapi, mgkin ana kurang hujah, dan jahil. Tapi di akhir perjumpaan dalam latihan, saya menyebut, jangan mengharapkan saya datang ke majlis itu. Mgkin mereka sangkakan saya bergurau. Ya mungkin, sebbab dalam hati ini, ada juga sedikit perasaan inginkan 20 markah itu. Bagi saya, 20 markah amat banyak.Saya tetap menghadirkan jasad saya ke majlis itu, tapi, hati saya tidak ada disitu."Ya Allah, kuatkan hambaMu yang lemah ini". Ku pohon pada Allah. Akhirnya, saya keluar dari majlis itu menuju ke masjid tanpa disedari oleh sahabt-sahabat saya.
Saya harap artikel yang saya 'copy' ini, dapat member penjelasan kepada kita.Moga kita sentiasa di payungi Rahmat dan Redha ILAHI.
-pada sahabt2 yang inign berkongsi ilmu, tafaddhal. Saya berharap, FPI mampu menjadi contoh pada yang lain, bukan sekadar mengikut arus.
"islam untuk semua, indahnya Islam-

0 comments: