CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sabtu, 6 Disember 2008

Salam eidul Adha


Inbox penuh dgn mesej2 peringatan untuk berpusa pada esko hari. Terdetik dalam hati, betapa indahnya ni'mat ukhuewah kerana Allah kerana saling mengingatkan, nasihat menasihati kerana Allah.
Di sini, ana mengambil kesempatan untuk mengucapkan salam eidul adha kepada sahabt2 seperjuangan, kepada usrah khazinatul asrar (aida, sakinah ropien,sakinah naziman, sahila, syahida,azma, farehan, nusaibah, dan faeza). Moga eidul adha ini, mengingatkan, memuhasabahkan, mentajdidkan niat, memujahadahkan diri, memuraqabahkan diri dgn Allah yang Maha Agung.


Teringat ana semasa ana menghadiri kulaih Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat pada hari Jumaat lepas. Tok Guru mengingatkan bahawa kita kena selalu menggunakan kalendar Hijrah. Qiblat bukan hanya tempat solat, tp ia juga merangkumi dari sudut ekonomi, pemikiran dan sebagainya. Allah sebut sewaktu Allah sebut pasal Hjai, Allah minta Nabi Ibrahim laungkan suara dengan kuat supaya orang datang Haji.Manusia akan datang samada dengan berjalan kaki atau unta, supaya manusia dapat berbincang manfaat ummat Islam, dan yang ke dua haji(diminta korban).

Alangkah indahnya jika umat Islam berkumpul, bersatu fikran dan matlamt demi kemaslahatan ummat Islam, menyeru manusia suapay bertaqwa kepada Allah.Izzahkan islam di mata KUFFAR! Tiada matlamat lain dalam hidup melainkan MARDHATILLAH.semoga kita semua berada pada jalan yang benar.Allah ghayatuna!Al Jihad sabiluna!Al Qura'an dusturuna, Al Rasul Qudwatuna. ALLAHU AKBAR!
"islam untuk semua, indahnya Islam"

0 comments: