CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sabtu, 16 Mei 2009

Jangan cabar kami!


Ya, jangan cabar kami. Kuasa yang UMNO ada sekarang hanyalah sementara sahaja, dan ianya milik Allah. Jangan ingat, dengan "kekuasaan" ini, PAS tidak ada kuasa, rakyat tidak ada kuasa, Pakatan Rakyat tidak ada kuasa. Jangan ingat, dengan kuasa kalian, kalian dapat "mencabul"hak mahkamah. Jangan ingt, dengan berkuasanya kalian, kalian dapat "makan harta rakyat". Jangan ingat dengan berkuasanya kalian, kalian dapat rampas kuasa menteri besar!!!, jangan ingat, dengan adanya kuasa kalian, kalian denagn "slumbernya" menukar dewan speaker. Jangan inagt, dengan berkuasanya kalian, kalian dapat kuasai "one malaysia"!!!

Sudah cukup pimpinan ini memperlakukan rakyat sebegini, mempergunakan kuasa mahkamah dan korupsi-korupsi yang banyak lagi, yang tidak tersebut. Rakyat sekarang bukan hanya sekadar menilai, tetapi ternanti-nanti akan bilanya peralihan kuasa, dari orang yang gila kuasa kepada orang yang benar-benar layak memipin rakyat!.
Isu ulama profesional menjadi bualan, dan ianya sengaja dilaga-lagakan oleh puak yang sengaja ingin membantutkan Islam tersebar. Secara tidak sedar, ramai yang telah mensekularkan istilah-istilah. Samalah juga apabila kita mengasingkan nama, contohnya fakulti pengajian Islam dengan fakulti sains dan teknologi. Adakah sains dan teknologi bukan pengajian Islam?Saya tinggalkan persolan ini kepada sahabat-sahabat.

Mahkamah syariah; di mana peranan mahkamah syariah? Apa pendirian mahkamah syariah tentang isu ibu atau ayah yang memeluk Islam, anak perlu kekal dalam agama asal?Saya amat bersimpati dengan "nasib" mahkamah syariah,dan mahkamah-mahkamah lain. Simpati kerana tidak dapat menjalankan tanggungjwab dek kerana "kuasa"luar. Padahal, di Malaysia, sudah di bahagi kepada 3 bahagian iaiatu judiciary, ekskutif, dan legislatif.


Isu pergolakan poltik di Perak,meggambarkan sistem pentadbiran pihak UMNO @ BN amat "kacau". Tidak dapat menerima kenyatanaan YAB NIZAR, sebagai Menteri Besar yang sah. Tindakan yang tidak rasioanal, yang tidak sepatutnya dilakukan oleh mana-mana yang bergelar pimpinan. Menghalau dengan "menggila" speaker dewan. Ini menunjukkan kebobrokan dan tidak senang duduk dengan MB yang sah. Ironisnya, ini adalah satu pendurhakaan kepada suara rakyat,politik, dan institusi perundangan yang hak.

Di sini saya sertakan kenyatann dari Ketua Penerangan Pas Pusat, Dato'Mahfuz Omar, yang dipetik dari akhbar harakah:

KUALA LUMPUR, 17 Mei (Hrkh) - Ketua Penerangan PAS Pusat, Dato' Mahfuz Omar menyanggah kenyataan yang dibuat oleh Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin Abu Bakar berhubung ketelusan badan kehakiman negara.





Mahfuz menegaskan kepada Harakahdaily, menjadi amalan biasa bagi orang yang melakukan kesalahan untuk menafikan apa yang berlaku.

Khairy juga, tegas Mahfuz, menafikan apa saja yang tidak kena dengan Umno termasuk menafikan beliau disiasat lembaga displin Umno sebelum pemilihan parti itu Mac lalu.

"Buktikan apa saja kepada Khairy, beliau akan nafikan termasuk menafikan disiasat lembaga displin Umno sebelum pemilihan Umno Mac lepas.

"Perkara ini bukan perkara baru dan sudah menjadi tradisi bagi pihak yang melakukan kesalahan untuk menafikan segala bentuk kecaman terhadap mereka," tegas Mahfuz.

Beliau tetap mengatakan kenyataan yang dibuatnya berhubung keputusan mahkamah berhubung isu di Perak mempunyai asas kerana Ketua Hakim Negara merupakan ahli Umno dan pernah memegang jawatan dalam parti tersebut.

Mahfuz menegaskan kerana adanya individu seperti Tan Sri Zaki Tun Azmi maka tidak mustahil Umno akan menggunakan ejen-ejen mereka dalam badan kehakiman untuk membuat keputusan yang berpihak kepada mereka.

Sehubungan dengan itu, beliau mencabar Khairy untuk berdebat secara terbuka isu ketelusan institusi kehakiman tidak kira di mana-mana tempat.

Sebelum ini Khairy dalam satu kenyataan yang disiarkan dalam sebuah akhbar pada 15 Mei lalu berkata tidak ada 'tangan-tangan ghaib' yang mencampuri urusan Mahkamah Rayuan dalam membuat keputusan terhadap kemelut politik di Perak.

Sebaliknya beliau berkata, Ketua Penerangan PAS, Mahfuz Omar yang membuat dakwaan tidak berasas dalam isu tersebut. - mks. _

Kalau kata-kata"berani kerana benar, takut kerana salah" di akuii, tolong bubar semula DUN. Harapan rakyat, memrintah lah dengan cara Islam, apa yang Islam nak dengan berpandukan al Quran dan al sunnah, baru lah semua rakyat dan semua kaum akan hidup dalam keadaan sejahtera.Usah takut dengan hukuman hudud jika diri tidak bersalah.

Wallahu a'lam. Siir ala barakatillah.

"islam untuk semua, indahnya Islam"

0 comments: