CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Selasa, 15 September 2009

"Paling indah, jika semuanya dpat masuk syurga, bertemu dgn Allah, bersama!"

Assalamualaikum w.r.t.
Terkesima saya apabila saya mendapat msj dari kakak ipar saya, bertaya apa itu usrah?Rupa-rupanya,beliau sudah buka dan baca blog usrah khazinatul asrar ini. Subhanallah. Saya sempat borak dengan kakak ipar saya tentang usrah. Kakak ipar saya tidak pernah melibatkan diri dengan usrah.Selepas berbincang, beliau minta agar usrah di buat dalam keluarga kami nanti balik raya!:)Ya Allah, suasana ini yang aku amat impikan.-
Saya melihat, ini adalah satu momentum untuk keluarga saya. Mungkin sahabt-sahabt sudah lama mulakan usrah di dalam keluarga sahabat.Ya, keluarga saya, ade, tetapi amat jarang. Berkumpul, tetapi ianya tanpa secara formal.Secara formal ade, tetapi hanya apbabila esmua berkumpul balik raye.Pada masa itu saya terfikir, adakah sesuai untuk perkenalkan musywarah ,usrah dalam keluarga?Alangkah indah, ilmu dan pengalaman yang ada pada adik-beradik saya diterjemahkan. BPR, cikgu, ustazah, peniaga, imam, penganggur, semuanya boleh berkongsi.Semoga Allah ikatkan hati-hati kami.Paling indah, jika semuanya dpat masuk syurga, bertemu dgn Allah,  bersama!

"islam untuk semua, indahnya Islam"

1 comments:

Tanpa Nama berkata...

Salam k.syah..

Subhanallah..wlupn rgkas artikel ni, tp sgt t'kesan..sy pn dh lama t'ingin nk wat usrah dlm fmly sy..ya Allah, bhgianya klu semua 2 jd kytaan..

Indah hidup ni andai b'temu d dnia, b'pisah d dnia namun b'temu kmbli dlm syurgaNya..

Wassalam..